Omega 3, 6 & 9 
Meer informatie onderaan de pagina
per pagina
Toont 1 - 12 van de 28 items

Omega 3 6 9 supplementen

Omega 3 6 9 vetzuren zijn onverzadigde zuren die van nature voorkomen in het lichaam. Er bestaan verzadigde en onverzadigde vetzuren en deze verschillen van elkaar door de chemische structuur. Verzadigde vetzuren worden vaak weergeven als slecht voor de gezondheid, maar van nature zijn beide vetzuren van nature aanwezig in het lichaam. Hierbij speelt vooral de verhouding tussen de verzadigde- en onverzadigde vetzuren een grote rol. Het is daarom belangrijk om niet teveel verzadigde vetten te eten, welke veelal worden verwerkt in kant-en-klaar maaltijden, fastfood, chips en worst. Omega vetzuren komen voor in 4 soorten, namelijk: Omega 3, omega 6, omega 7 en omega 9. Deze vetzuren bevatten allen de volgende belangrijke vetzuren EPA, DHA, linolzuur en alfa-linoleenzuur.
Uit onderzoek is gebleken dat deze essentiele zuren een belangrijk onderdeel zijn van het dieet en vandaar dat het belangrijk is om te zorgen dat u tenminste 1 of meerdere bronnen van vetzuren opneemt in uw voeding. De behoefte van omega 3 vetzuren is afhankelijk van geslacht en leeftijd. Zo is het lichaam van een ouder persoon andere verhoudingen van omega 3 6 9 nodig, dan een jong persoon in de groei. Tip: eet tenminste 2 keer per week een vettige vis zoals haring, makreel of zalm (gezondheidsraad). Vettige vis bevat belangrijke omega vetzuren zoals omega 3.